Ekologiskt & Ekonomiskt

Vardag / Permalink / 0
Hej allihopa. Jag fick lite bloggpepp av ett inköp! 

En VARNING innan du fortsätter att läsa! Om du är känslig runt mens-snack eller inte vill veta något om sådana saker så läs nått annat.
--------‐-------------------------------------------------



I flera år har jag använt mig av Organicup alltså menskopp. Det har fungerat hur bra som helst tillsammans med ekobindor nattetid.


Mitt nya inköp var ekologiska tyg-nattbindor från imsevimse, som man alltså återbrukar och tvättar i tvättmaskin efter användning. 
Klart bästa köpet efter menskopp! 
Bindorna finns som Nattbinda, dagbinda, troskydd, i olika färger och med eller utan knappar.
(Jag köpte bindorna på apotea.)


Jag behöver aldrig mer köpa en tampong eller en nattbinda som man använder en gång och slänger.

Viste du att alla bindor och tamponger du någonsin använt finns kvar om de inte eldas upp. Vanliga bindor och tamponger innehåller kemikalier som du sedan använder runt och i det känsligaste stället på kroppen.

Både för miljön och plånboken finns det så många anledningar att istället köpa återanvändningsbara ekologiska produkter.

Några fler tips på miljösmarta hygien alternativ är

Tyg-Bommulsrondeller 


Humble brush tandborste

Humble bommulspinnar


eller varför inte en återbrukbar


Allt finns bland annat hos apotea.
(alla bilder är lånade)

Nu ska jag krypa till kojs.
Imorgon väntar en tidig start med höstmys och sedan jobbar jag lör-sön. Hur mysigt med höst förästen!? 

Godnatt 🖤




Till top